Sunday, December 5, 2010

::Hari ni aku jadi pakar motivasi,doktor pakar cinta ::

assalamualaikum....hmmm tetiba ja aku rasa mcm diri neh begitu berharga disisi kengkawan..hohoho ....ha la,walopon aku sendiri dh cukup sengsara,tp aku dh berjaya menukar emosi,minda,pemikiran kengkawan aku....hohoho,bak kata sorang kwn neh, " bob ,ang neh memang pendengar setia".....ayat tu buat aku rasa begitu bernilai...huhuhu

hari neh mcm2 aku dengaq...masalah cinta,marka main kayu tiga,pakwe ajak clash,pi umah,last2 pak dia kasi warning lak dah...macam2 aku dengaq,tp nk wat camna cinta tuh adalah nikmat kurniaan Allah yg tk ternilai kepada manusia,kita tkleh lari dr menda tuh...nk lari camna?dh termaktub,dh tersurat dh hukum alam...yang lelaki pasti akan mendambakan seorang wanita,yg wanita lak mesti nkkan dorongan kasih sayang sorang lelaki....tkleh lari menda tuh...cinta tu adalah instinct,ia lahir dr hati yg tulus suci...cuma beza dia bagaimana kita nk aplikasikan cinta dalam hidup kita,tu jaa...dengan syarat,cinta kita berlandaskn syariat...bak kata Abdullah khairul azam dlm "ketika cinta bertasbih"....Ya Allah,sesungguhnya aku mencintai dirinya keranaMu ya Allah......huhuhu baru la berkat,hang cinta kat sorang pompuan kerana Allah...jaga batas syariat,agar tk terikut dgn nafsu setan durjana....huhuhu

Hari neh gak aku jd pakar motivasi...hahahha...ha la,ramai member2 aku yg dok harap kpli,jqaf tk dapat...tp nk wat camna,budak bahasa arab susah sket nk dpt...kena trima la....huhuhu bukan senang nk lolos temuduga kerajaan neh,hanya ada kekuatan ja leh dpt...huhuhuhu......tp nk wat camna,rezeki masing2...Tuhan DIa tk zalim kat manusia,manusia ja yg zalim...dia tk bg rezeki tang tu,dia nk uji manusia sejauh mana ketaatan,kekuatan,keimanan mereka kepada Allah...tp manusia ni tk sabaq,susah nk blajaq dr kesilapan tu la jadi dia...huhuhu Allah terbitkan matahari supaya manusia leh berusaha mencari rezeki,beribadat kepadaNya...Allah terbenamkn matahari,dan naikkan bulan supaya manusia beristirehat dan buat ibadat malam...ingat senang nk wat ibadat malam?huhuhu org yg begitu nk ja leh buat camtu...

Setiap benda,perbuatan kat muka bumi neh ada aturan dia....tu la HUKUM ALLAH....Dia tau apa yang terbaik utk manusia....Dia jugak boleh menghilangkan apa yg ada pada manusia...manusia ja tk sedaq terhadap nikmat yg diberi percuma neh...

macam mana nk dapat kejayaan?ketenangan?kebahagiaan?.....kata cendekiawan islam,berzikir,berdoa,dan melakukan ibadat sunat...insyallah akan terbuka pintu kejayaan,ketenangan dan kebahagiaan...

ALAAAA BIZIKRILLAH TATHMAINNAL QULUUUUBBBBBBB..........sesungguhnya berzikir tu ubat paling mujarab utk ketenangan jiwa....huhuhu

ok orait....tu ja coretan aku hari nehhh

2 comments:

  1. ko memang telinga n kawan yang baik pon kan bob kan kan kan.. thanks jd pendengar n penasihat :P

    ReplyDelete